Bedre klagemuligheder for tog- og buspassagerer

Passagerer i tog og busser får snart bedre mulighed for at klage over urimelige bøder og manglende kompensation ved forsinkelser.

Forbrugerrådet forhandler med DSB om oprettelse af et ankenævn for offentlig transport, så der kommer en uvildig behandling af klager. Parterne mødes senere på måneden for at blive enige om detaljerne i forhold til nævnet. Hvis en passager i dag mener, at en bøde er givet urimeligt, er det DSB eller busselskaberne selv, der behandler klagen, og det skal der laves om på.

– Der er ingen steder at gå hen, hvis en klage bliver afvist, og det er der et behov for, siger transportmedarbejder i Forbrugerrådet Claus Jørgensen til Ritzau.

Arriva og de regionale trafikselskaber er også med i arbejdet, der derfor kommer til at omhandle hele den offentlige transport.

Claus Jørgensen håber, at ankenævnet for offentlig transport kan være klar den 1. februar.

Læs artiklen på Sermitsiaq.gl

This entry was posted in Ritzau. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s