En morder på fri fod

?– Det er over et halvt år siden min far blev dræbt, men sagen er endnu
ikke blevet opklaret, siger en skuffet datter til afdøde Jens Peter
Berthelsen

Hvorfor har politiet endnu ikke opklaret drabet på min far? Hvorfor
underprioriterer de sagen, spørger Severine Serubabelsen, datter til den
afdøde Jens Peter Berthelsen, der blev fundet dræbt i en lejlighed i Nuuk i
februar.

– Der er gået over et halvt år siden drabet og politiet er ikke kommet videre
med efterforskningen.

– Sidste gang jeg talte med politiet fortalte de mig, at der kun var en
politimand til at efterforske sagen.

– Hvorfor, spørger Severine Serubabelsen.

– Hvorfor er politiet ikke interesseret i at opklare drabet. Er det fordi min
far »blot« var en hjemløs alkoholiker, spørger den afdødes datter.

Gunhild Berthelsen boede sammen med Jens Peter Berthelsen i 6 år.

– Efter vores skilsmisse i 1990 havde vi stadig kontakt til hinanden og hjalp
hinanden. Vi havde jo også Severine sammen.

– Jeg vil opfordre drabsmanden til at melde sig. Det er enormt ubehageligt at
vide, at der render en drabsmand rundt i blandt os.

Vicepolitimester Morten Nielsen har ikke nogen kommentarer til sagen.

– Jeg kan af naturlige årsager ikke afsløre detaljer i efterforskningen. Jeg
kan ikke oplyse hvad politiet mangler eller hvilke spor vi går efter, siger
Morten Nielsen.

Læs artiklen på Sermitsiaq.gl

This entry was posted in Politi. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

