Rejsende engelsklærer til bygder

Atammik, Napasoq og Kangaamiut fr besøg af amerikansk engelsklærer som en del af Joint Committee programmet.

Charles Kinney, Jr. er fascineret af Grønland.

– Jeg prøver ikke at romantisere det for meget. Selv om det er fristende med
nordlyset, siger Charles Kinney.

Samtidig er han også en anelse ængstelig. Den energiske 40-årige engelsklærer
fra USA står overfor tre måneders mulig isolation i bygderne Atammik,
Napasoq og Kangaamiut.

– Jeg er lidt bekymret for ensomheden. Men samtidig ved jeg, at jeg som regel
klarer mig godt alene. Jeg har internettet og min kommende bog, siger
Charles Kinney da Sermitsiaq møder ham på Inerisaavik i Nuuk, hvor han
holder til inden efterårets bygdeophold. En måned i hver bygd af tre omgange
i løbet af de kommende 10 måneder.

Han er den rejsende engelsklærer, en såkaldt English Language?Fellow (ELF),
der skal undervise elever og lærere på bygdeskolerne, som en del af en
aftale mellem Hjemmestyret og den amerikanske regering.

Læs mere i Sermitsiaq.

Læs artiklen på Sermitsiaq.gl

This entry was posted in Kultur. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

