Demokrat klager over landstingsformand

Jens B. Frederiksen påstår at han er blevet skældt ud af Jonathan Motzfeldt, under en sammenkomst i forbindelse med landstingets åbning

– Landstingsformanden rejste sig og gik hen mod mig og hen over Otto
Stenholdts hustru pegede han på mig samtidig med at han særdeles højrøstet
begyndte at skælde mig ud. Han råbte, at vi havde forsøgt at vælte ham, selv
om vi ikke kunne. Han råbte videre, at vi ikke havde forstand på politik.
Vort land havde ikke brug for sådan nogen som os. Han råbte også at
Demokraterne ikke havde nogen fremtid, skriver Jens B. Frederiksen i sit
klagebrev til Landstingets formandskab.

– Jeg sagde til ham, at det netop var på grund af episoder, der minder om den
opførsel han p.t. udviste, der var årsagen til, at Demokraterne ikke fandt
ham egnet til posten som Landstingsformand. Jeg sagde videre til ham, at han
havde skræmt min hustru væk og at vi ikke ønskede at være på stedet mere.

Jens B. Frederiksen fortsætter sit klagebrev:

– Jeg bemærkede ikke, hvad Landstingets Formand drak, men det var mit indtryk,
at han var spirituspåvirket under hændelsen. Som Landstingsmedlem finder jeg
mig ikke i denne opførsel fra Landstingets formand. Denne opførsel er ikke
værdig for en landstingsformand. Hans opførsel minder mere om en beruset
værtshusgæst på et lidet flatterende værtshus. Jonathan Motzfeldt har alle
muligheder for at ytre sin mening overfor mig eller andre Demokrater på en
sober måde i Landstingssalen eller ved direkte henvendelse.

Læs artiklen på Sermitsiaq.gl

This entry was posted in Politik. Bookmark the permalink.

6 Responses to Demokrat klager over landstingsformand

  1. maxx says:

    “Hvilket Cirkus”

    Er det ikke snart på tide at man får undersøgt hele denne pinlige sag.

    Der er i alle organisationer gældende regler for hvordan man opføre sig/indtager spiritus/taler til hinanden.
    Jeg hæfter mig ikke ved hvem der har skylden, men skal sandheden ikke snart frem.

    Det mindste man må forvente er at de folkevalgte, de ledende i landet, vores indsatte “forældre” må optræde i forhold til de verv de har påtaget sig.

    Undersøg sagen og så må de personer der optræder “forkert” have en løftet pegefinger.

    Og dette er underordnet om det er Palle eller Jonathan !!!

  2. juusi says:

    Nu må vælgerne altså lige slå hælene i, og får “politikere” af den format stemt ud af tinget og politik i det hele taget. Magen til taktløshed skal man lede længe efter. Og han skal være Grønlands repræsentant ??? Stem alle de fordrukne “politikere” ud, det kan ikke passe, at sådanne asociale afdankede drukmåser skal have så meget magt, de fortjener de og vælgerne ikke. Hvorfor skal vi menige iagtagere krumme tæer i tide og utide, fordi “politikerne” (læg mærke til, jeg konsekvent altid bruger citationstegn) altid spiller klovne (også er de ikke engang sjove).

  3. imr65 says:

    Ilumut naluneqanngilatit politikerillammassuusutit – kisiannili pissusilersuutit taamaattut inuiaqatigiit uagut kalaallit ilisarnaatigissanngilagut!

    Iliuutsitit ajortuusut nalunavianngilatit pikkoreqigavit – peqqissimissutissaqaqisutit nalunngilara – qanoq iliuuseqartariaqalerputit kinguaatit ajunngitsumik inerikkiartoqqullugit.

    Ik. In.
    Inge-Marie

  4. tups says:

    Uanga isumaqarpunga Jonathan Motzfeldt qatsusimagaai Demokrate-ni ilaasortat partiinut allanut kukkunersioqqissaartarneri maalaarsuisarneri “nakkartinniarsaralugit” partiit allat malersugarisarmatigit, qatsullugu taamak oqalussimassasoq, aappaatsigut tupiginngilara (kisianni soorunami kusanaatsuliorneruvoq taamak oqalussimassappat) kisianni pissanganarpoq Jonathan Motzfeldt qanoq oqaaseqassanersoq.

  5. piitaq says:

    tjah qanorluunniit oqassanerlunga nalungajappara – kisianni demokratit paasisariaqarpaat politik-eriussagunik qallunaat oqartarnerattuut tykhud-iusariaqarpoq, kalaallisut oqaatigilluaannarlugu mattusuusariaqarpoq inuttut. Suallanneqarlutillu meeqqatut nukatsitatut tusagassiutinukaqattaartarnerat demokratit qatsunnarsilluinnarpoq – allaanngillat meeqqat immaqa milluatakkanik arsaakkat. Iluamik piniaritsi suneqalaarlusilu oqaatilliisaqataarunnaarlusi suliassarsi suliariniarsiuk – tassa politikki – taamaatummi akissarsisarpusi!

  6. boas says:

    Vi er i 2007, og ikke i 70′erne 80′erne eller 90′erne!!
    Tiden hvor man bare lukker øjnene og munden for en sådan opførsel som Jonathan udviste er FORBI!! Vi står overfor at blive selvstændige indenfor en årrække (påstår nogle ihvertfald) og det er PÅ TIDE at vore politikere lærer at gebærte sig overfor befolkningen og den øvrige omverden!!! Jeg bakker Jens Frederiksen 100% op, selvom jeg ikke er demokrat, men det er på tide at nogle fjerner den mundkurv som siumutterne har en tendens til at ville uddele, ikke kun overfor landstingsmedlemmerne!! De har jo også flere gange gerne ville lukke munden på pressen!!
    “Piitaq” skriver som kommentar til Jens Frederiksen at man skal være “tykhudet” for at være politiker… og jeg kan ikke være mere enig… Men man skal FANME først og FREMMEST heller ikke opføre sig som Jonathan har gjort, og det er iorden at Jens tager bladet fra munden i denne situation!! Det er på tide at feje asuli-politikerne af bordet og få sat nogle kompitente og fremad stræbene politikere på taburetterne!!
    Der skal hverken soves eller DRIKKES i timen når vi står overfor et selvstændigt Grønland!!… og jeg ku blive ved…

Leave a Reply

