Àkâra Skifte bliver konsulent i GIF

Tidligere politibetjent Àkâra Skifte skal styre økonomi og IT i idrætsforbundet GIF fra 1. november.

Àkâra Skifte arbejder i dag som privat-næringsdrivende, hvor han udfører
konsulent bistand for private virksomheder med bogføring og IT. Og hans
kommende arbejde kommer heller ikke til at afvige meget fra det han udfører
i dag – dog med et par tilføjelser.

– Àkâra Skiftes primære opgaver bliver økonomi og IT, siger generalsekretær i
GIF Claus Nielsen til Sermitsiaq.gl.

– Han skal også arbejde med medlemsregistrering og andre administrative
opgaver samt arbejde med børn og unge, siger Claus Nielsen.

Og det var netop arbejdsopgaverne, der blev afgørende for Àkâra Skiftes
ansøgning til stillingen.

– Jeg var faktisk på udkig efter et spændende arbejde, da jeg så
stillingsopslaget i avisen, fortæller Àkâra Skifte, der fredag den 12.
oktober var på besøg i sin kommende arbejdsplads, hvor han blandt andet skal
følge den ordinære generalforsamling lørdag den 13. oktober.

– Der kan være perioder, hvor man føler sig ensom, når man arbejder alene. Men
det var også de forskellige arbejdsopgaver, der var beskrevet i
stillingsopslaget, der gjorde, at jeg sendte min ansøgning, hvor jeg også
forinden havde forhørt mig nærmere hos idrætsforbundet, siger Àkâra Skifte.

Der var syv ansøgere til stillingen.

Læs artiklen på Sermitsiaq.gl

This entry was posted in Sport. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

