Borgmester: Sexuelt misbrug er uacceptabelt

– Vi har helt tæt på oplevet en næsten ubærlig tragedie med incest på nærmeste hold. Det er en meget svær tid, som jeg – og ikke mindst min familie – gennemlever i denne tid. Jeg tager kraftigt afstand fra det skete, udtaler borgmester Agnethe Davidsen

Borgmester Agnethe Davidsen udtaler: – Det er en meget svær tid, som jeg – og
ikke mindst min familie – gennemlever i denne tid. Vi har helt tæt på
oplevet en næsten ubærlig tragedie med incest på nærmeste hold.

– Som hustru gennem 41 år, som mor til to dejlige børn og som aanaa til fem
dejlige børnebørn, så er jeg den første til at tage kraftigt afstand fra det
skete, og jeg har ligeledes taget den personlige konsekvens at lade mig
skille.

– Jeg vil sammen med min familie i den kommende tid være med til at hele
sårene og få bearbejdet traumerne. Vi er nødt til at tale om disse tunge
sager, vi kan ikke lægge låg på og lade som ingenting.

– Seksuelt misbrug er en uacceptabel gerning, der fortsættes generation efter
generation, og på samfundsniveau er vi nødt til at finde en bedre måde at
leve sammen på, så ofrene kan bryde denne helt ubærlige onde cirkel og blive
mønsterbrydere.

– Jeg vil i mit politiske liv fortsat arbejde for at forbedre familiernes
levevilkår, så samfundet i højere grad bliver i stand til at hjælpe de
familier, der har behov for det, slutter Agnethe Davidsen.

Læs artiklen på Sermitsiaq.gl

This entry was posted in Politik. Bookmark the permalink.