Air Greenlands problemer trækker ud

Tekniske problemer ved gennemcheck til danske indenrigslufthavne løses først om et år, oplyser flyselskabet.

Air Greenland arbejder sammen med andre flyselskaber og med systemudbyderen
Navitaire om at få løst dette problem. Der kan dog godt gå op til ét år, før
disse fælles problemer er løst, forklarer selskabet i en pressemeddelelse.

– Det skyldes dels at den nødvendige opgradering ikke er til stede, dels de
problemer øvrige luftfartsselskaber oplever som følge af systemskift i
henhold til de internationale krav.

Air Greenland arbejder også på at forenkle sit nye billetreservationsystem.

Navitaires system er bygget op omkring princippet, at man betaler rejsen
samtidig med man bestiller den (Book & Pay) – ligesom man i flere år er
blevet vant til ved køb af rejser og øvrige varer/ydelser på internettet.

– Visse af de rabat-former, som tidligere har eksisteret, er grundet begrænset
anvendelse og efterspørgsel ikke længere tilgængelige. Vi har konstateret at
de røde rejser efterhånden er blevet mere attraktive i takt med at Air
Greenland løbende over de sidste fem år har sat prisen kraftigt ned på røde
rejser og det har en række rabat-muligheder overflødige.

– Hos Air Greenland forventer vi, at de rejsende vil opleve en forenkling af
rejseprocessen, så snart systemet er 100 % indført og de rejsende har vænnet
sig til forandringerne.

Læs artiklen på Sermitsiaq.gl

This entry was posted in Indland. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s