Marø siger undskyld

Landsstyremedlem for uddannelse Tommy Marø trækkes sine udtalelser mod rektor for Ilisimatusarfik Ole Marquardt tilbage.

– I forbindelse med ændringsforslag til loven om Ilisimatusarfik fremkom jeg
med betragtninger om, at rektor i Ilisimatusarfik muligvis havde påvirket de
studerende til at indtage et bestemt standpunkt. Jeg skal hermed trække mine
udtalelse tilbage og komme med en uforbeholden undskyldning til rektor Ole
Marquardt.

– Jeg har fuld tiltro til, at de studerende i Ilisimatusarfik selv kan tænke
og har initiativlyst. Det skal der ikke herske nogen tvivl om, skriver Tommy
Marø i en pressemeddelelse.

Læs artiklen på Sermitsiaq.gl

This entry was posted in Indland. Bookmark the permalink.

2 Responses to Marø siger undskyld

  1. drnuuk says:

    Jeg tror det er en undskyldning som var temmelig tiltrængt. Lidt befriende at se en ved magten turde sige undskyld for en så… ja, jeg må jo nok hellere sige det som det er – en så uigennemtænkt udtalelse som Tommy kom med i går.

    Det må jo være noget der er kommet fra hoften, sådan lidt i et febrilsk forsøg på at give forklaring på hvorfor der er så mange der er utilfredse med hans lovforslag. Et skud fra hoften kommer et sted fra… Der er gjort nogle tanker forud for den udtalelse.

    Det der bekymrer mig er de tanker der går forud for sådan en udtalelse… Marø’s tiltro til de studerende er på magisk vis ændret til fuld tiltro til deres selvstændige tankevirksomhed – fra at være en ubehøvlet tilsvining af en gruppe studerende der i den grad har noget på hjerte – og kommer med en oprigtig bekymring for at landstinget er i færd med at lave en stor fejl.

    Det er stilen, det er arrogancen, det er den uhørte mangel på respekt for sine vælgere jeg ikke kan lide.

    Det giver endnu en gang en dårlig smag i munden at den undskyldning overhovedet er tiltrængt – enten er der noget galt med borgerne – eller også er det vores politikere ved magten…
    Jeg hælder måske mere til den sidste mulighed – jeg læste en gang noget om at politikere er valgt AF folket FOR folket – ikke omvendt…

  2. edvardt says:

    Politikkerit allat aamma tommy-tulli sianiilliortigigaangamik utoqqatsertassagaluaramik pisuutitassarsiuinnaratik.

Leave a Reply

